Επιμέλεια κειμένου: Ξενικός Κ. Τεχνικός – Εκπαιδευτικός κινητήρων θαλάσσης σκαφών αναψυχής.
Το πρώτο θαλάσσιο ταξί υβριδικής τεχνολογίας για τον δήμο της Βενετίας με σύστημα πρόωσης από τη Transfluid σε συνεργασία με την Bimotor, (κύριο αντιπρόσωπο για τους κινητήρες της FPT (Fiat Powertrain Technologies Industrial).
Το υβριδικό σύστημα πρόωσης αποτελείται από ένα πακέτο αποτελούμενο απο ενα Transfluid HM560-12 με ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη με ισχύ εξόδου 12 kW και μια μπαταρία χωρητικότητας περίπου 10 kWh. Το σύστημα είναι συζευγμένο με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης από την FPT Industrial S30 230 E.
Το θαλάσσιο ταξί υβριδικής τεχνολογίας, θα συμβάλει στην στρατηγική της Βενετίας για την αειφορία, ένα θέμα που είναι ιδιαίτερα πιεστικό στη λιμνοθάλασσα της Βενετίας.
Η δυνατότητα να πλέουν τα σκάφη μέσω των στενότατων καναλιών της πόλης, χωρίς θόρυβο και μειωμένο κυματισμό, θεωρείται σημαντικό πλεονέκτημα.
Ο πετρελαιοκινητήρας της FPT Industrial S30 230 E παρέχει μέχρι 170 kW στα 4000 r / min και καλύπτει τους πιο πρόσφατους κανονισμούς για τις εκπομπές καυσαερίων, επειδή διαθέτει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ψεκασμού (common rail) της Bosch και υπερτροφοδότη (turbo) με ψύξη θαλασσινού νερού.
Ο κινητήρας διαθέτει επίσης ένα σύστημα φιλτραρίσματος και ανακύκλωσης των αναθυμιάσεων του κινητήρα που επιτρέπει τη μείωση της κατανάλωσης λαδιού και εξαλείφει ακόμη και τις λίγες εναπομένουσες εκπομπές καυσαερίων.
Ο πετρελαιοκινητήρας S30 230 E συνδέεται με το υβριδικό σύστημα της Transfluid και μπορεί να τοποθετηθεί σε καινούργιες κατασκευές καθώς και σε υπάρχοντα σκάφη ως αναβάθμιση.
Η υβριδική μονάδα τοποθετείται μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και της ρεβέρσας, (παράλληλα με τον άξονα πρόωσης). Το Transfluid απαιτεί πολύ περιορισμένο χώρο εγκατάστασης και χρησιμοποιούνται τυπικοί σύνδεσμοι (SAE).
Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται με ισχύ από μπαταρία λιθίου υψηλής απόδοσης (LiFePO4). Η αυτονομία του σκάφους μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω με χρήση μιας γεννήτριας που θα λειτουργεί ως επέκταση-βοηθητικά, και η οποία θα φορτίζει τις μπαταρίες ακόμη και κατά την καθαρή ηλεκτρική πλεύση.
Όλα τα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από την Transfluid, η οποία έχει ήδη εγκαταστήσει με επιτυχία το σύστημα αυτό σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες τόσο σε επαγγελματικά σκάφη όσο και σε σκάφη αναψυχής. Η σειρά των υβριδικών συστημάτων της Transfluid έχει πρόσφατα λάβει έγκριση τύπου DNV-GL.