Επιμέλεια κειμένου: Ξενικός Κ. Τεχνικός – Εκπαιδευτικός κινητήρων θαλάσσης σκαφών αναψυχής.
Η θυγατρική εταιρεία Deutsche Torqeedo της Deutz, μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών σκαφών αναψυχής, έχει συνάψει συμφωνία με την ZF Friedrichshafen AG. με την οποία η Torqeedo θα ενσωματώσει το Steerable Pod Propulsion (SPP) της ZF στα συστήματα μετάδοσης κίνησης της , τύπου Deep Blue.
Η συμφωνία συνεργασίας υπεγράφη πρόσφατα και ο στόχος του σχεδίου είναι να έχουμε τα πρώτα προϊόντα έτοιμα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Σύμφωνα με τους όρους της συνεργασίας, η ZF θα προμηθεύσει εξαρτήματα, ενώ η Torqeedo θα πραγματοποιεί παγκοσμίως δραστηριότητες σε πωλήσεις και εξυπηρέτηση για τα συστήματα Deep Blue.
Η συνεργασία σύμφωνα με την Deutz θα βοηθήσει την Torqeedo να αξιοποιήσει τα υπάρχοντα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της και θα της δώσει μια ισχυρή τεχνολογικά πρόταση πώλησης στην περιοχή παραγωγής ισχύος των 50 και 100 kW.
Η συνεργασία μεταξύ Torqeedo και ZF αποτελεί σημαντικό βήμα στη διαδικασία προώθησης αυτής της μετάβασης σε συστήματα μετάδοσης κίνησης “ουδέτερου άνθρακα ” για χρήση σε ιστιοφόρα, θαλάσσια ταξί και πιθανώς ελαφριά πορθμεία.
Η ηλεκτρική κινητικότητα αποτελεί σημαντική αναδυόμενη τάση λόγω της κλιματικής αλλαγής και της μείωσης της ποιότητας του αέρα. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος στις θαλάσσιες μετακινήσεις – μεταφορές είναι πολύ ρυπογόνοι, με επιβλαβείς εκπομπές μέχρι και επιπλέον 100 φορές από τις επιτρεπόμενες τιμές ειδικά στους πετρελαιοκινητήρες που χρησιμοποιούνται σήμερα. Με την χρήση ηλεκτρικής ισχύος στην θαλάσσια κινητικότητα εξαλείφονται εντελώς αυτές οι επιβλαβείς τοπικές εκπομπές και μειώνουν τον αντίκτυπο επί του κλίματος από 30% έως 90%.
Το Steerable Pod Propulsion (SPP) της ZF θα προσθέσει δύο λειτουργίες στις ηλεκτρικές μονάδες Torqeedo.
1) Δυνατότητα σύνδεσης με joystick για χειρισμούς υψηλής ακρίβειας.
2) Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από το θαλασσινό νερό (υδροηλεκτρική παραγωγή- υδρογένεση).
Για παράδειγμα όταν ιστιοδρομούν τα σκάφη, η έλικα του συστήματος Deep Blue περιστρέφεται από την κίνηση του σκάφους μέσα στο νερό, αυτό θα χρησιμοποιείται πλέον για τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα του συστήματος SPP.
Η ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται θα χρησιμοποιείται για την επαναφόρτιση των μπαταριών μεγάλης χωρητικότητας του ηλεκτρικού συστήματος του σκάφους (αναγεννητική φόρτιση). Αυτή δε η αποθηκευμένη ηλεκτρική ενέργεια μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί όταν το σκάφος ελλιμενίζεται.
Έτσι, το σύστημα παράγει ενέργεια αυτόνομα , καθαρή- ανανεώσιμη ισχύ , που σημαίνει ότι η γεννήτρια ντίζελ θα λειτουργεί όλο και λιγότερο και μόνο για έκτακτες ανάγκες, π.χ μακροχρόνια παραμονή ιστιοπλοϊκών σκαφών μακριά από μαρίνες.