Νέα
Νέα

Τα μέλη μας

Υποχρεωτική η ασφάλιση και στα μικρά σκάφη

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(5 ψήφοι)

Σύμφωνα με τον νόμο 4256 ΦΕΚ 92/14-4-2014, ο οποίος ψιφήστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων, και αφορούσε στα τουριστικά πλοία,

στη Χίο ζήτησαν ασφαλιστήριο για φουσκωτό 2,4 μέτρων με μηχανή που είχε άδεια πλεύσης. Από έρευνα που έγινε στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και συνομιλίες με προϊσταμένους πολλών αρμοδίων υπηρεσιών (Λεμβολόγησης – Λιμενικής Αστυνομίας – Θαλασσίων Συγκοινωνιών - Τουριστικών πλοίων) απάντησαν ότι σύμφωνα με την ερμηνεία που έχουν δώσει «είναι υποχρεωτικό όλα τα σκάφη, ακόμα και τα μικρά που δεν είναι ταχύπλοα να ασφαλίζονται».
Αναγνώρισαν ότι υπάρχει σχετική ασάφεια στη διατύπωση και προβλέπεται κάποια διευκρινιστική εγκύκλιος που θα αποσαφηνίζει, μάλλον όμως προς την κατεύθυνση της υποχρεωτικής ασφάλισης, γιατί και αυτά μεταφέρουν ανθρώπους και μπορούν να προκαλέσουν ατύχημα.
Μικρά Σκάφη, κατά τον ΓΚΛ θεωρούνται όσα σκάφη έχουν καταχωρηθεί στα μητρώα με άδεια εκτέλεσης πλόων και είναι έως 7 μέτρα, ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα (εξαιρούνται τα κωπήλατα), δηλαδή βάρκες, τεντεράκια με άδεια και μηχανή είναι υποχρεωμένα να ασφαλιστούν. Επίσης tender δεν προβλέπεται στα ερασιτεχνικά σκάφη.

Είναι πλέον επιβλημένη ανάγκη το ΥΕΝ να συζητήσει για πιθανή τροποποίηση του νόμου.

Στο άρθρο 14, στη σελίδα 8, στην παράγραφο 4α αναφέρει:
4. α. Η μετακίνηση και κυκλοφορία των πλοίων αναψυχής, των επιβατηγών πλοίων και των μικρών σκαφών του Πρώτου Μέρους του παρόντος νόμου, καθώς και των μικρών σκαφών ή άλλων θαλάσσιων μέσων αναψυχής τα οποία θεωρούνται ταχύπλοα, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς λιμένα, επιτρέπεται μόνον αν αυτά είναι ασφαλισμένα.  

Διαβάστε σχετικά στην ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ - Ναυτικό Επιμελητήριο

 

Διαβάστηκε 8155 φορές

Αναζήτηση

Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 147 επισκέπτες και κανένα μέλος

Newsletter

Facebook