Νέα
Νέα

Τα μέλη μας

Ξεχασμένα αλλά σημαντικά

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(4 ψήφοι)

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΑΣΦΑΛΕΙΑ – ΑΝΕΣΗ

Στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε, η βενζίνη και το πετρέλαιο, δεν είναι σύμμαχοί μας. Η υψηλή τιμή τους, μας εμποδίζει να ευχαριστηθούμε μια βόλτα με το σκάφος μας ή το ψάρεμά μας.

Προτείνω λοιπόν:

1) Μην έχετε ως κριτήριο επιλογής της μηχανής του σκάφους σας, το κόστος της. Μην ξεχνάτε όσο πιο χαμηλή τιμή έχει η μηχανή, ανάλογα μικρή είναι και η ιπποδύναμή της. Το αποτέλεσμα θα είναι μια μηχανή με λιγότερο χρόνο ζωής, αφού θα ζορίζεται και θα καίει περισσότερο καύσιμο για να μπορεί να ανταποκριθεί. Βέβαια η αλλαγή της προπέλας θα ήταν μια λύση, αλλά όχι επαρκής. Η συμβουλή μου είναι να απευθυνθείτε στον ειδικό, ο οποίος θα σας ενημερώσει κατάλληλα.

2) Δεν πρέπει ποτέ να φορτώνετε το σκάφος σας με μη αναγκαία αντικείμενα όπως υπερβολικά  πρόσθετα τεπόζιτα βενζίνης, τεπόζιτα νερού, υπερβολικά βαριές μπαταρίες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη μη σωστή έως και επικίνδυνη πλεύση όπως ορθοπλωρίσματα, εσφαλμένες κλίσεις, υπερβολικές στροφές για να μπορέσει να πλανάρει το σκάφος, άρα και υπερβολική κατανάλωση καυσίμου.

3) Έναν άλλο ανασταλτικό παράγοντα που πρέπει να προσέξουμε είναι οι τέντες που τοποθετούνται στο σκάφος μας. Μπορεί να είναι ωραίες αισθητικά, αλλά οι περισσότερες είναι ακατάλληλες, όσον αφορά την αεροδυναμική του σκάφους. Συνήθως είναι μεγάλες σε μέγεθος και γι’ αυτό δημιουργούν μεγάλη αντίσταση στον αέρα, μειώνεται αισθητά η ταχύτητα και η ασφάλεια, ενώ αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου. Και αυτό έχει σαν αντιστάθμισμα στο να έχουμε μια μεγάλη μακριά φαρδιά τέντα, που να γίνεται ένας τεράστιος χώρος και ναι μην μας εξυπηρετεί, αλλά να φέρνει μεγάλες απώλειες. Όμως αξίζει αυτό;

4) Το καθάρισμα της γάστρας παίζει και αυτό πολύ σημαντικό ρόλο. Όσο πιο καθαρή είναι η γάστρα, τόσο θα έχουμε λιγότερη αντίσταση, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, καθώς και λιγότερο ζόρισμα κινητήρων ή υπερβολικές στροφές χωρίς απόδοση ταχύτητας.

5) Η μουράβια επίσης, αν η επιφάνεια είναι λεία και καθαρή, θα περαστεί ιδανικά, και θα χρειαστούν λιγότερες στρώσεις, έχοντας ως επακόλουθο η αντίσταση να είναι μικρότερη και η κατανάλωση το ίδιο.

6) Κατασκευές μπρακέτων, βοηθητικές βάσεις, σκάλες, βάσεις στήριξης, πολλές φορές ένα ή δύο μάτια βαθυμέτρων, φλαπς, σε όχι κατάλληλες τοποθεσίες, έχουν ως αποτέλεσμα λανθασμένη πλεύση, μεγαλύτερη αντίσταση στο νερό και αυξημένη κατανάλωση καυσίμων.

7) Η προπέλα σίγουρα έχει τον πρωταρχικό ρόλο στο σκάφος. Πρέπει να έχε την κατάλληλη προπέλα και γι’ αυτό πρέπει πάντα να απευθύνεστε στους κατάλληλους μηχανικούς. Σίγουρα η πείρα και η γνώση τους, είναι μεγαλύτερη από τη δική σας.

8) Προσοχή απαιτείται στις παλαιές και ταλαιπωρημένες μηχανές. Χρειάζονται συχνή συντήρηση και τακτικό έλεγχο, ώστε να έχουν σωστή λειτουργία και σωστή κατανάλωση καυσίμων.

9) Ασφαλώς μην ξεχνάτε ότι σε όλες τις μηχανές πρέπει να πραγματοποιείται το σέρβις στα καθορισμένα για το εργοστάσιο παραγωγής τους, χρονικά πλαίσια.

Τέλος, θυμηθείτε πως σε όλη την επικράτεια της Ελλάδας, υπάρχουν άριστοι μηχανικοί, πρόθυμοι να σας ενημερώσουν και να σας δώσουν λύσεις και συμβουλές στα προβλήματά σας.

Νίκος Αλεξανδρόπουλος

Μέλος του ΣΕΜΕΞ

 

Διαβάστηκε 2668 φορές

Αναζήτηση

Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 106 επισκέπτες και κανένα μέλος

Newsletter

Facebook