Νέα
Νέα

Τα μέλη μας

Tο yachting σανίδα σωτηρίας για την οικονομία

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Του Μηνά Τσαμόπουλου


Η ανάγκη για μεταρρυθμίσεις που θα αποτελούν «συμμάχους» της ελληνικής ναυτιλίας και του τουρισμού ήταν το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν περισσότερα από 100 στελέχη του ευρύτερου κλάδου του yachting, όπως ιδιοκτήτες σκαφών, brokers, τραπεζίτες και πραγματογνώμονες που συμμετείχαν στο σεμινάριο με θέμα: «Yachting in Greece - the way forward» που διοργανώθηκε από την νομική εταιρεία Hill Dickinson International.


Το ελληνικό yachting, μέσα σε ένα οικονομικό περιβάλλον που καταρρέει, είναι από τους ελάχιστους κλάδους που μπορούν να προσφέρουν στην ελληνική οικονομία και να λειτουργήσουν σαν σανίδα σωτηρίας, αρκεί να τύχει της κατάλληλης αντιμετώπισης από το κράτος. Ανταγωνιστικές προς την Ελλάδα χώρες, όπως η Τουρκία και η Κροατία, έχουν τεράστια ανάπτυξη όσον αφορά στις υποδομές. Μάλιστα η Κροατία, αν και έχει μόλις το 1/3 της ελληνικής ακτογραμμής, έχει πάνω από 100 σύγχρονες μαρίνες. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Τουρκία, η οποία αναπτύσσεται συνεχώς λόγω της έλλειψης της γραφειοκρατίας.
Ιδιαίτερη έμφαση κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου δόθηκε στο αρνητικό πλαίσιο μέσα στο οποίο καλείται να επιβιώσει το yachting στην Ελλάδα, αλλά και οι προοπτικές που υπάρχουν ώστε να αναπτυχθεί. Η αστάθεια των φορολογικών διατάξεων και του νομοθετικού πλαισίου έχει δημιουργήσει ανασφάλεια στους ιδιοκτήτες των σκαφών που επέλεξαν την Ελλάδα για βάση, σε αντίθεση με τις γειτονικές χώρες όπου η σταθερότητα στη φορολογία και τους νόμους προσελκύει σκάφη.

«Στην Ελλάδα έχουμε μόνο πωλητές. Ετσι, η αγορά είναι πολύ σκληρή. Και έχουμε μόνο πωλητές όχι λόγω της χρηματοπιστωτικής και οικονομικής καταστροφής. Δυστυχώς, και παρά τις ανοιχτόμυαλες και συνεχείς προσπάθειες λίγων επίλεκτων κρατικών αξιωματούχων για την εισαγωγή μίας ευέλικτης νομοθεσίας, το τελικό αποτέλεσμα εξακολουθεί να είναι πολύ αρνητικό», επεσήμανε στην ομιλία του ο κ. Ανδρέας Μαυράκης, διευθυντής της Ermioni Marina S.A. και ένας από τους ικανότερους τεχνοκράτες του κλάδου.

Από την πλευρά της, η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού κυρία Κωνσταντίνα Μπέη έδωσε μία πιο αισιόδοξη εικόνα, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων:

«Παρά την εξαιρετικά δυσχερή δημοσιονομική θέση στην οποία βρίσκεται η χώρα μας, το περιβάλλον και η συγκυρία για ανάπτυξη του yachting είναι απόλυτα ευνοϊκά: η διεθνής ζήτηση για μόνιμες θέσεις ελλιμενισμού τουριστικών σκαφών αυξάνεται, μεγάλος αριθμός μαρινών ανά τη χώρα έχει ήδη χωροθετηθεί, η δυνατότητα συνεργασίας των εταιρειών του κλάδου με λιμενικά ταμεία για κατασκευή και εκμετάλλευση μαρινών είναι ρυθμισμένη νομοθετικά, αλλά κυρίως υπάρχει δυνατότητα να δημιουργηθούν εύκολα δίκτυα λόγω των ιδανικών συνθηκών που καθιστούν τη χώρα ελκυστικό προορισμό». Και συνεχίζοντας πρόσθεσε: «Για να γίνει όμως ακόμα λειτουργικότερο το νομοθετικό πλαίσιο που προωθεί το υπουργείο μας, θα πρέπει να συνδυαστεί με κατάργηση διατάξεων που αφορούν το υπουργείο Οικονομικών και Ναυτιλίας. Πιο συγκεκριμένα, η κατάργηση των άρθρων 1-4 του Ν.3790/2009 αναφορικά με το θέμα της έκτακτης εισφοράς και του ειδικού φόρου των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής θα είναι ευεργετική για το σύνολο του θαλάσσιου τουρισμού, με την επισήμανση ότι θα ισχύει από την μέρα δημοσίευσης του νόμου».
Η γ.γ. του υπουργείου αναφέρθηκε και στον τρόπο αύξησης της τουριστικής κίνησης με την επικείμενη ψήφιση του νόμου για την πλήρη άρση του cabotage: «Για την αύξηση της προσέλευσης τουριστικών σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα, αφού την κρίσιμη αυτή περίοδο δυστυχώς αντί να έρχονται τέτοια σκάφη στην Ελλάδα φεύγουν, η μόνη ελπίδα είναι οι μεγάλοι yachiting οperators του εξωτερικού οι οποίοι δηλώνουν έτοιμοι αμέσως με την άρση του cabotage να φέρουν σκάφη για μόνιμο ελλιμενισμό και επαγγελματική δραστηριότητα στη χώρα μας, κάτι το οποίο θα αυξήσει ουσιαστικά την ανταγωνιστικότητα του κλάδου, θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, αλλά και θα τονώσει το εμπόριο».
Η Τζένιφερ Τίμινη, μέλος της ομάδας που εξειδικεύεται στα yachts και κινητήρια δύναμη του σεμιναρίου, πήρε τον λόγο και μίλησε για ένα μείζον θέμα: σε μια περίοδο όπου πολλά ναυπηγεία σε όλη την Ευρώπη αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες και ο κίνδυνος να πτωχεύσουν ελλοχεύει, οι αγοραστές νέων yachts καλούνται να προστατευθούν.
Το «παρών» έδωσε και ο κ. Νικόλαος Α. Βερνίκος ως πρόεδρος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου στην Ελλάδα. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στη γραφειοκρατία που υπάρχει στην Ελλάδα και στις αρνητικές συνέπειες για τη ναυτιλία και τον τουρισμό, ενώ προσέθεσε ότι είναι όχι μόνο επιθυμητή πλέον αλλά και επιτακτική η ανάγκη για μεταρρύθμιση. Επίσης, υπογράμμισε ότι η Ελλάδα δεν χρειάζεται μαρίνες αλλά σκάφη.
Τον λόγο πήρε και ο κ. James Lawson ως συνέταιρος της Hill Dickinson και βασικό στέλεχος στον τομέα των yachts στο γραφείο του Λονδίνου. Επεσήμανε ότι η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα και τα φυσικά χαρακτηριστικά ούτως ώστε να αποτελέσει την καρδιά της βιομηχανίας superyachts. «Αυτό θα επιτευχθεί όμως μόνο εάν και η Ελλάδα αποφασίσει να συμμετέχει ενεργά και να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες με τις σχετικές φορολογικές μεταρρυθμίσεις», συμπλήρωσε.
 
ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ"

Διαβάστηκε 3347 φορές

Αναζήτηση

Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 119 επισκέπτες και κανένα μέλος

Newsletter

Facebook