Νέα
Νέα

Τα μέλη μας

Ακινητοποιημένα τα περισσότερα πλωτά περιπολικά του Λιμενικού Σώματος

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)



• Χωρίς συντήρηση και ανταλλακτικά έχουν μείνει εκατοντάδες πλωτά περιπολικά σκάφη

• Οι λαθρομετανάστες κλέβουν βάρκες από μαρίνες για να προσεγγίσουν τα πλοία που φεύγουν από τα λιμάνια

• Φέσια σε πρατηριούχους καυσίμων από το 2008
 

 Του Γιώργου Ανδρή
andris@pegasus.gr

Ακινητοποιημένα παραμένουν εδώ και 20 ημέρες τα περισσότερα πλωτά σκάφη του Λιμενικού Σώματος εξαιτίας της επικείμενης αλλαγής που αναμένεται να αποστείλει εντός των επόμενων ημερών στα κατά τόπους Λιμεναρχεία το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη η οποία αφορά στην προμήθεια των καυσίμων.
Μάλιστα όπως αναφέρουν στελέχη του Λιμενικού υπάρχει διαταγή για περιορισμό των κινήσεων όλων των περιπολικών καταδιωκτικών σκαφών στην Επικράτεια οι οποίες προσδιορίζονται σε μόλις 7 ώρες κάθε εβδομάδα και οι επιπλέον ώρες (εκτάκτων και μη) θα πραγματοποιούνται μόνο μετά από έγκριση του υπουργείου. Ουσιαστικά μιλάμε για μερική ακινητοποίηση όλων των πλωτών περιπολικών-καταδιωκτικών με ότι και αν σημαίνει αυτό για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας αλλά και άλλων παράνομων πράξεων που διενεργούνται στις θαλάσσιες περιοχές της χώρας.

Μάλιστα όπως αναφέρουν στελέχη του Λιμενικού υπάρχει διαταγή για περιορισμό των κινήσεων όλων των περιπολικών καταδιωκτικών σκαφών στην Επικράτεια οι οποίες προσδιορίζονται σε μόλις 7 ώρες κάθε εβδομάδα και οι επιπλέον ώρες (εκτάκτων και μη) θα πραγματοποιούνται μόνο μετά από έγκριση του υπουργείου. Ουσιαστικά μιλάμε για μερική ακινητοποίηση όλων των πλωτών περιπολικών-καταδιωκτικών με ότι και αν σημαίνει αυτό για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας αλλά και άλλων παράνομων πράξεων που διενεργούνται στις θαλάσσιες περιοχές της χώρας.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι κατά τόπους Λιμενικές Αρχές χρωστούν στους πρατηριούχους καυσίμων τους πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ τα οποία αποπληρώνονται με πολύ μεγάλες καθυστερήσεις,  τουλάχιστον 4 μήνες, στους προμηθευτές με τους οποίους έχουν σύμβαση ενώ υπάρχουν ανεξόφλητες οφειλές σε προηγούμενους πρατηριούχους προμηθευτές ακόμη και από το 2008!
Αποτέλεσμα των καθυστερήσεων είναι να μην δέχεται κανένας πρατηριούχος καυσίμων να συμπράξει σύμβαση με το Λιμενικό Σώμα καθώς καταβάλλουν τον ΦΠΑ πριν ακόμη εισπράξουν τα χρήματα για τα καύσιμα και κάποιες Αρχές να χρειάζεται να στέλνουν τα σκάφη τους ακόμη και 25 μίλια μακριά από τη βάση τους για να προμηθεύονται καύσιμα.
Το ίδιο ισχύει και για τα οχήματα ξηράς του Λιμενικού Σώματος τα οποία έχουν ξεμείνει και αυτά από καύσιμα καθώς οι συμβάσεις που υπογράφουν οι κατά τόπους Λιμενικές Αρχές με πρατήρια καυσίμων αφορούν και στην προμήθεια των χερσαίων μέσων.
Ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα που έχει προκύψει για τα πλωτά-περιπολικά αλλά και τα χερσαία μέσα του Λιμενικού είναι η ελλιπής συντήρησή τους εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών και χρηματικών κονδυλίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες δεκάδες σκάφη του Λιμενικού Σώματος βρίσκονται ακινητοποιημένα στην επισκευαστική βάση της Ελευσίνας και άλλα τόσα βρίσκονται στους χώρους στάθμευσης έξω από τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές, αν δεν βρίσκονται μέσα στη θάλασσα και να σαπίζουν, καθώς δεν διατίθενται τα κονδύλια που χρειάζονται για την επισκευή και συντήρησή τους.
Πάντως στις περισσότερες λιμενικές αρχές τα σκάφη μέχρι πρότινος συντηρούνταν από ευγενικές χορηγίες τοπικών επιχειρηματιών οι οποίες εξαιτίας της οικονομικής κρίσης έχουν κι αυτές «παγώσει»...

Έλλειψη προσωπικού
Η έλλειψη προσωπικού αποτελεί τη μεγαλύτερη μάστιγα στις λιμενικές αρχές σε όλη την Επικράτεια καθώς το έμψυχο δυναμικό βάσει οργανικής σύνθεσης των λιμεναρχείων είναι πολύ μικρότερο από εκείνο που προβλέπεται. Στελέχη του λιμενικού εκτιμούν πως η συγκεκριμένη εικόνα των λιμεναρχείων δημιουργήθηκε από το πάγωμα των προσλήψεων αλλά και από την υπερβολική συγκέντρωση στελεχών στο υπουργείο τα οποία καταλήγουν πίσω από ένα γραφείο και ουσιαστικά δεν έχουν ενεργό δράση. Σύμφωνα με πληροφορίες τα στελέχη του λιμενικού που υπηρετούν σε γραφεία του υπουργείου λαμβάνουν αποζημιώσεις νυχτερινών ωρών χωρίς αυτές να πραγματοποιούνται...
Από την άλλη πλευρά το δυναμικό των κατά τόπους λιμεναρχείων οι οποίοι βρίσκονται σε περιπολίες δεν μπορούν να ξεπερνούν τις 8 νυχτερινές βάρδιες το μήνα ασχέτως αν έχουν πραγματοποιήσει πολύ περισσότερες.
Επίσης η έλλειψη προσωπικού στα κατά τόπους λιμεναρχεία οδηγεί σε εξάντληση του  ανθρώπινου δυναμικού τους καθώς ο κάθε λιμενικός αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας δύο και τρεις παρεχόμενες υπηρεσίες στις οποίες παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις ενώ από την άλλη πλευρά δημιουργούνται και εντάσεις με τους πολίτες.

Λαθρομετανάστες
Οι λαθρομετανάστες αποτελούν το καθημερινό θέμα απασχόλησης των περισσοτέρων λιμενικών αρχών καθώς πλέον παρατηρείται μεγάλη έξαρση. Ειδικότερα όπως αναφέρουν στελέχη του λιμενικού σώματος, οι λαθρομετανάστες  επιδιώκουν με κάθε μέσο να φύγουν από τη χώρα μας. Όπου υπάρχει λιμάνι με δρομολόγια εξωτερικού έχει παρατηρηθεί μεγάλη προσέλευση λαθρομεταναστών. Μάλιστα οι λαθρομετανάστες δεν διστάζουν να κλέψουν βάρκες από τις πλησιέστερες μαρίνες ώστε να προσεγγίσουν από τη θάλασσα τα πλοία που πρόκειται να αποπλεύσουν. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να δηλώνονται καθημερινά κλοπές μικρών σκαφών αναψυχής τα οποία βρίσκονται συνήθως κάπου έξω από το λιμάνι.

Διαβάστηκε 3204 φορές

Αναζήτηση

Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 105 επισκέπτες και κανένα μέλος

Newsletter

Facebook